در زیر کاپوت گلف GTI کلاباسپرت S یک قلب 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با 306 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور نهفته است که به خودرو اجازه میدهد ظرف تنها 5.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت 265 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.
رقیب ژاپنی هم مانند گلف از یک واحد 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ استفاده میکند که 306 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. هوندا ادعا میکند سیویک تایپ R ظرف 5.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 269 کیلومتر در ساعت را دارد.
هردوی این هاچبکهای آتشین نیروی موتور خود را توسط یک گیربکس 6 سرعتهٔ دستی به چرخهای جلو انتقال میدهد بنابراین میبینیم که این دو خودرو مشخصات بسیار نزدیک به همی دارند و رقابت آنها حداقل در یک مسیر مستقیمْ شانهبهشانه خواهد بود؛ اما درنهایت کدامیک از این دو هاچبک اسپرت دیفرانسیل جلو سریعتر خواهد بود؟ هاچبک افسانهای آلمانها یا سامورایی خشن ژاپنیها؟
برای فهمیدن پاسخ این سؤال، این دو هاچبک قدرتمند را به یک مسابقهٔ درگ به طول یک مایل یا 1609 متر دعوت کردهایم. هر دو خودرو آمادهاند تا پشت رقیب را به خاک بمالند. رقابت آغاز میشود و در آغاز مسیر سیویک جلو میافتد؛ اما کمکم در ادامه گلف خود را به سیویک رسانده و از آن پیشی میگیرد.مشخصات فنی
گلف GTI کلاباسپرت S |
سیویک تایپ R |
|
پیشرانه |
چهار سیلندر 2 لیتری توربو |
|
قدرت |
306 اسب بخار |
|
گشتاور |
385 نیوتن متر |
400 نیوتن متر |
گیربکس |
6 سرعته اتوماتیک |
|
محور محرک |
جلو |
|
وزن خالص |
1360 کیلوگرم |
1378 کیلوگرم |
قیمت |
28,000 پوند |
32,300 پوند |
شتاب صفرتاصد |
5.8 ثانیه |
5.7 ثانیه |
مسافت یک مایل |
35.1 ثانیه |
36.6 ثانیه |
منبع: پدال
انتهای پیام/